Which island for a first trip to Greece?
FR

Translated into English.

Original post
MA
Hi there, Our first trip to Greece as a couple. We're planning to spend 7 days in Greece from August 30th to September 5th. We'll reserve 2 days for Athens at the end of the trip. For the remaining 5 days, we want to visit an island—any recommendations? Thanks for your tips and details, we really appreciate it.
EL Elenitsa Veteran ·
Hi Malek,

It’s hard to help without more details—there are nearly 3,000 islands in Greece!

What kind of island are you looking for? How many hours max do you want to spend traveling there? Do you want a classic white-and-blue Cycladic island?

Elenitsa
JO JoLuiB ·
Hello,

You should also specify whether you’re counting the arrival and departure days. If you arrive on the 30th and leave on the 5th, you’ll only have 5 full days, from the 31st to the 4th.
MA Malekc ·
Hi, We arrive on August 29th and leave on September 6th, 7 full days. Thanks
JO JoLuiB ·
Since you haven’t given many details, it’s not really possible to recommend or suggest one island over another. All we can give you is some information, like the islands that are easiest to reach from Athens.

Those in the Saronic Gulf:

https://www.visitgreece.gr/en/islands/saronic-islands#where-to-go

And those in the Cyclades:

https://www.visitgreece.gr/en/islands/cyclades#where-to-go

That’s already about 25 islands to choose from.

Crete is also an option, as long as you take a flight from Athens.

https://www.visitgreece.gr/en/islands/crete#where-to-go
MA Malekc ·
Hi Elenitsa, Yes, I get it—there are so many beautiful islands in Greece that it’s hard to choose! Since we only have 7 days (including 2 days in Athens), we’d like to visit one or two islands near Athens that are accessible by ferry. We want a mix of beach time and sightseeing, and we plan to rent a car. Really appreciate it, thanks!
EL Elenitsa Veteran ·
Hi Malek

You could go for Sifnos, Tinos, or Paros. For ferry schedules and prices, check out www.ferryhopper.com

Have a great trip
JO JoLuiB ·
I assume you're leaving from Montreal on the 28th to arrive in Athens on the 29th on one of the two Air Canada flights. In that case, following elenitsa's (good) suggestions, to save time you can head to:

Sifnos by ferry. If your flight arrives at 10:10, you can go directly to the port of Piraeus by metro or bus X96 (or taxi), and take the Seajets ferry at 3:00 PM (arrival in Sifnos at 5:55 PM).

Paros by ferry. A Seajets departure at 3:00 PM – arrival at 6:45 PM. A Blue Star Ferries departure at 5:30 PM – arrival at 9:30 PM.

Both of these continue to Naxos, which could also be a great destination.

For Tinos, you don’t need to go to Piraeus. From the airport, you can take a taxi to the port of Rafina (about a 25-minute trip). There are 4 ferry departures between 2:00 PM and 6:00 PM (but the last one arrives in Tinos at 9:50 PM).

The option of heading straight to an island and saving Athens for the end lets you save time and recover from jet lag on an island rather than in Athens. Plus, it helps you avoid any issues from a ferry delay or cancellation on the day you planned to return. It’s better to already be in Athens for your return flight than to watch it take off from the island where you’re stuck 🙁
EX Explora30 ·
Paros est le compromis parfait pour un premier voyage : elle offre à la fois de superbes villages cycladiques, une belle vie nocturne romantique et des plages magnifiques sans être aussi étouffante ou hors de prix que Santorin. Vous devriez explorer les ruelles pavées et fleuries de Lefkes (un village de montagne adorable) ou sortir le soir dans le port animé de Naoussa, réputé pour ses petites tavernes de fruits de mer au bord de l'eau et ses bars branchés.Si vous cherchez de grands espaces, une île plus authentique, un peu plus grande et de gigantesques plages de sable doré, Naxos est idéale. Vous pourriez louer une voiture pour explorer l'intérieur des terres et ses villages traditionnels (comme Halki ou Apiranthos), et admirer le coucher de soleil sur la Portara (la grande porte antique) à Naxos Town.Si vous préférez minimiser le temps de transport pour profiter au maximum de vos 5 jours (surtout avec des journées calmes), Hydra est une pépite unique. C'est une île totalement piétonne (pas de voitures, les déplacements se font à pied ou à dos d'âne). L'ambiance y est très chic, bohème, artistique et extrêmement romantique. Ses demeures d'armateurs du XVIIIe siècle se jettent directement dans une mer cristalline.
JO JoLuiB ·
L'IA a encore frappé...😉
EX Explora30 ·
Oui, à moitié, car je sors parfois des approximations, et cet outil peut m'épauler bien des fois pour sceller l'exactitude. 😊
JO JoLuiB ·
A moitié?

Bien que ça soit très facile à déceler tout seul étant donné le style enthousiaste du texte, la manière dont il est structuré, ses formules toutes faites et ses poncifs (niais) lus et relus des centaines de fois, j'ai demandé à deux IA qui m'ont indiqué qu'au moins 77% de votre texte est généré soit par une IA soit pompé sur des brochures d'agences de voyage. 😏
EX Explora30 ·
Eh bien, revoyez vos référencements car vos outils sont aussi bidons que vos redondances, en plus d'être potentiellement hasardeux. Si la tournure romanesque quant aux adjectifs employés tient bien de l'IA, quoique j'ai parfois varié les synonymes, la syntaxe est bel et bien la mienne, tandis que l'ensemble des informations pour ce qui regarde les destinations ciblées relève de correspondances et d'expériences personnelles. Mais, même dans le cas contraire, à suggérer qu'environ le 3/4 du texte soit factice ainsi que vous l'insinuez, qu'est-ce que cela pourrait inspirer à votre fine bouche au juste ? À moins que vous tenez lieu ici de concierge, je n'ai aucun compte à vous rendre, que je sache.
JO JoLuiB ·
Vous pourrez argumenter tout ce que vous voulez, expérience ou pas, votre texte n'est qu'une suite de banalités affligeantes tirées de sources diverses et variées, même si vous y avez apporté quelques modifications pour faire croire que c'est personnel.

Pomper c'est pomper.
DJ Djalma Globetrotter ·
Bonsoir Même avis que vous. C'est affligeant !
https://www.youtube.com/watch?v=-XCOyB7WStI https://www.youtube.com/watch?v=g2eI67iCbKY

Similar discussions

You might also like