Bonjour tout le monde,
nous sommes une famille de 4 (2 Adultes + 2 filles de 9 et 12 ans) et allons faire une virée à
Venise 
Malgré les discussions et multiples sites, je n'arrive pas a recouper les tarifs.
Pour les forfaits illimités de 12, 24... 72h, ok. Et c'est meme moins cher par le net 7 jours avant.
Comme on reste 4 jours, il nous faudrait 2 forfaits de 48h/personne, soit 2 x 21€/personne, soit en gros 10,5€/personne/jour.
Pour les billets a l'unité, combien coutent-ils ?
Ici
www.actv.it/...enice/movinginvenice
, on y lit 2 billets a l'unité :
6,50 € - WATER SERVICES TICKET, 60’
Allows travel on all services (except for those of route Alilaguna, Clodia and Fusina) for 60 minutes from stamping, with transport means change allowed in the same direction. Does not include the return journey. Included in the price is the transport of one luggage item of up to 150 cm as the sum of its three dimensions. Can be purchased from the Hellovenezia ticket desks and the authorized resellers.
6,50 € - ON-BOARD WATERBUS TICKET, 60’
If you board without a ticket, you must request one from the "marinaio" (sailor/attendant) at the board platform and before boarding.
Allows travel on all water services (except those of route Alilaguna, Clodia and Fusina) for 60 minutes from stamping, with transport means change allowed in the same direction. Does not include the return journey. Included in the price is the transport of one luggage item of up to 150 cm as the sum of its three dimensions.
1,20 € - SINGLE FARE WATERBORNE SERVICES
Allows travel on all water services (except those of route Alilaguna, Clodia and Fusina) for 75 minutes from stamping, with transport means change allowed in the same direction. Does not include the return journey. Can be purchased from the Hellovenezia ticket desks and the authorized resellers.
1,80 € - TICKET FOR LAND+WATER
The ticket allows travel along a mixed route (land and water). It is valid for 90 minutes from stamping but is not valid for return journeys, not even if made during time of its validity. Interchange is allowed. Can be purchased from the Hellovenezia ticket desks and the authorized resellers.
10,50 € - 10-JOURNEY DISCOUNT BOOKLET, WATER SERVICES;
16,00 € - 10-JOURNEY DISCOUNT BOOKLET, LAND+WATER
Je ne pige pas trop la difference entre les billets à 6.5 et ceux à 1.2, hormis l'histoire du bagage, ce qui ferait cher le bagage.
Je vois que tout le monde ou presque conseille les forfaits, mais si le billet ne coute que 1.05€ par trajet (par paquets de 10), ca reduit quand meme pas mal la note si on ne compte pas passer son temps sur les bateaux.
Nous logerons à
Mestre, et iront/reviendront donc en bus de ville jusqu'a
venise, soit 2 tickets de bus/personne/jour. A cela on ajoutera, allez, soyons fou, 3 trajets bateau par jour (ce qui me semble deja beaucoup vu qu'on compte pas mal marcher). Ca ferait donc 5 tickets/personne/jour, soit un peu plus de 5€. On reste bien gagnant comparé aux 10€ si on prenait les forfaits.
Je me plante quelque part ou pas ? Parce que j'ai aussi entendu parlé de billets à l'unité à 3€ !?
Un ticket à l'unité (ou par 10) de bus, ca coute le meme prix qu'un ticket a l'unite d'un vaporetto ?
Merci pour vos eclaircissements.